Hungrig och snabb av McDonken , glad av gult, lugn av blått

Läste faktiskt på engelskan vad olika färger står för så jag tänkte att ni också skulle få ta del av det, hihi:
Rött: Passionerad och dramatisk, mörkare och mjukare och i rosa toner ger ett lugn.Gör en också hungrig
Vitt: Gör ett rum större och får det att se renare ut.
Blått: Ger ett lugn till tex. ett rum eller en person:D
Gult:Gör så att man är snabb. Man blir också glad och kreativ även på en regnig dag.
Kanske skulle ta och måla om mitt rum för 1timme nu i regnet..?

Förresten så har McDonalds valt färgerna rött och gult för att man ska bli hungrig när man ser en skylt tex (RÖTT) och gult för att man ska komma in, äta, och gå ifrån snabbt! Man får också mer matlust på en röd tallrik för det påminner mer om levande föda (bloooood) än på en tex blå som ofta påminner om ett gammal och frusen köttbit.
I'm lovin it...NOT! Hehe eller joo...chicken bits! Åhh, jag är så...jag vet inte!. Fast jag äter ju inte där ofta!

Hoppas ni alla målar om rummen nu, haha vilken revoulotion! Eller...typ... :P
Puss o Kram


Kommentarer
Postat av: lisa

sv: japp :)

haha McDonalds är smarta :P

2008-08-21 @ 19:33:00
URL: http://lisaivarsson.blogg.se/
Postat av: Amir Akrouti

sv: ja som fan :D

ja vi är vänner :)

2008-08-21 @ 19:50:32
URL: http://amirakrouti.blogg.se/
Postat av: lisa

sv: tack! :D hur gammal e du da? :)

2008-08-21 @ 20:20:56
URL: http://lisaivarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Du heter?
Kom ihåg mig?

E-post: (Bara jag som får kika på den)

Har du blogg eller annan hemsida?

Vad ville du sötnos?

Trackback
RSS 2.0